1. SIKKERHED VED HANDEL PÅ INTERNETTET: Kære kunde, vi kunne skrive side op og side ned om sikkerhed ved handel på internettet. Vi finder det mere rigtigt at henvise til en af de instanser som konstant overvåger os - nemlig til "Forbrugerombudsmandens hjemmeside om e-handel". Hjemmesiden gennemgår på systematisk vis hvorledes du som kunde sikrer dig bedst muligt mod misbrug. Er du derfor ikke tryg ved at handle på internettet - så klik ind på
net-tjek.dk og se hvorfor din frygt er ubegrundet. Du kan også få en omfattende forklaring af NETS' regler og betingelser ved at besøge
Nets.eu
2. REKLAMATIONSRET: Der ydes 24 måneders reklamationsret på produkter købt hos satcom.dk. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Er der yderligere reklamationsret eller garanti vil det fremgå særskilt af fakturaen.
3. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN: Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles satcom.dk inden rimelig tid efter varens modtagelse. Kunden opfordres på det kraftigste til at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangler i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af ekspeditionstiden grundet fejlsøgning. Varer der ikke indgår under reklamationsretten, og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret, og der vil blive opkrævet et beløb svarende til satcom.dk's udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.
4. TILBAGESENDTE VARER, SOM IKKE INDEHOLDER FEJL: Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til satcom.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden ikke kan konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr. Testgebyret er kr. 400 pr. time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tids forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning. Varer bør returneres med en fakturakopi, hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet. Varer der ikke indgår under reklamationsretten, og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret, og der vil blive opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage.
5. FORSVARLIG RETURNERING: Alle produkter, der returneres til satcom.dk, skal være forsvarligt indpakket. Sker dette ikke, kan varen tage skade, hvilket kan resultere i bortfald af dine rettigheder.
6. DE 14 DAGES FORTRYDELSESRET: I forbrugerkøb, hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet, har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage, tilbagebetaler vi varens pris. For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Postdanmark eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen. Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af satcom.dk ud fra en mulig salgsværdi. Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen returneres i ORIGINAL UBESKADIGET GENBRUGELIG EMBALLAGE, HVOR EVT. PLOMBERINGER IKKE ER BRUDT, idet manglende, beskadiget eller brudt emballage oftest medfører en væsentlig forringelse af salgsværdien, hvorfor De vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler dig som kunde. Ved delvis fortrydelse af en ordre, tilbagebetales IKKE forsendelsesomkostninger.
Send aldrig noget retur, uden du har kontaktet os først!
Genbestil aldrig din vare før du har kontaktet os.
7. SÅDAN RETURNERER DU VAREN:
Du kan modtage varen fra postvæsenet, og efterfølgende inden for de 14 dage returnere varen til satcom.dk. I denne sammenhæng beder vi dig vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos satcom.dk.
Adressen er:
SATCOM
Mylius Erichsens Vej 11
7000 Fredericia
Mærk pakken "RMA: (Dit ordrenummer)" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos satcom.dk. Beløbet returneres ved tilbageførelse til det brugte kreditkort eller konto overførsel udstedt til personen, som fremgår af købsfakturaen. Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning! satcom.dk anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til satcom.dk. Yderligere har du som kunde mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af satcom.dk.
Bemærk at vi IKKE modtager pakker sendt pr. efterkrav, samt pakker sendt til en pakkeshop eller uden omdeling!
8. ER DU I TVIVL: Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler satcom.dk, at du retter henvendelse til
satcom@satcom.dk. Vi vil så forsøge at hjælpe dig på bedst mulig vis.
9. Fortrolighedspolitik: Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke udlevere information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse. Se hele vores persondatapolitik
HER
10. BETALING: Forretningen modtager Dankort, VISA og MasterCard. Der pålægges ved Dansk udstedte Commercielle VISA og MasterCard 1,45% kortgebyr, og 2,75% ved udenlandsk udstedte Commercielle kort. Der kan desuden betales kontant ved afhentning. Ved kortbetalinger trækkes beløbet når varen afsendes.
Enhver tvist mellem forretningen og kunden er underlagt dansk lov.