SATCOM ● Mylius Erichsens Vej 11 ● 7000 Fredericia ● Danmark
+45 20 45 99 15
satcom@satcom.dk

Servermiljø

Vores datacenter

Som partner i Curanet har vi adgang til 5 datacentre, hver med sit formål. Fx har vi to datacentre, der kun er til backup, og tre datacentre til produktion. 

Det er din sikkerhed, hvis et datacenter skulle drille.

Fysisk sikkerhed 

Risikospredning og redundans er kritisk for os. Derfor har vi også datacentre hos forskellige leverandører.  Leverandørerne er blandt landets førende og det samme er de faciliteter, de tilbyder.  

Derfor er vores datacentre altid: 

  • Beliggende i datasikre lokationer (langt over vandspejl og fjernt fra andre bygninger) 
  • Udstyret efter alle kunstens regler (med overvågning, sikring og redundante enheder) 
  • Fyldt med hardware fra de allerbedste producenter som Dell, IBM og Cisco 

Missionen er enkel: At sikre, at du og dine data er online – altid.

Informationssikkerhed 

Én ting er den fysiske sikkerhed i datacentret.  En anden er – og mindst lige så vigtig – er onlinesikkerheden.  Også her får du adgang til branchens højeste standarder.  

Som ét af få danske hostingbrands har Curanet en: 

  • ISAE 3402-revisionserklæring 
  • PCI DSS level 1-certificering 
  • ISO 27001-certificering 

Af de tre certificeringer er ISO 27001 klart den mest omfangsrige.  

Derfor er der kun ganske få danske hostingbrands, der har den.  

Vi har været certificeret efter standarden siden 2015.  

Den er din garanti for, at vi har 100% styr på, hvordan dine data (og sikkerheden omkring dem) skal håndteres.  

Forsyningssikkerhed i Datacentrene

Hos SATCOM og Curanet afhænger vores forretninger af, at du som partner er online altid. Derfor følger vi situationen ekstremt nøje og er i løbende dialog med leverandørerne til vores 5 datacentre.

I nedenstående oversigt kan du se, hvordan hvert af vores 5 datacentre er sikret mod strømafbrydelse:  

Datacenter  Nødstrømsanlæg (UPS)  Tid på nødgenerator  Nødstrømsanlæg testes periodisk (mindst halvårligt)  Aftale om genopfyldning af diesel  
dk1  Ja  48 timer Ja  Ja  
dk2  Ja  48 timer Ja  Ja  
dk3  Ja  48 timer Ja  Ja  
dk6  Ja  48 timer Ja  Ja  
dk9  Ja  48 timer Ja  Ja  

I nuværende situation vil vores datacentre kunne håndtere 24 dage med 2 timers afbrydelser hver dag uden genfyldning af diesel.  

Alle 5 datacentre har aftaler om at få genopfyldt diesel inden for få timer. Som kunde hos SATCOM og Curanet vurderer vi derfor, at dine løsninger er sikret

For at give dig de bedste oplevelser bruger vi teknologier som cookies til at gemme og/eller få adgang til enhedsoplysninger. Hvis du giver dit samtykke til disse teknologier, kan vi behandle data som f.eks. browsingadfærd eller unikke ID'er på dette websted. Hvis du ikke giver dit samtykke eller trækker dit samtykke tilbage, kan det have en negativ indvirkning på visse funktioner og egenskaber. Se mere
Cookie indstillinger
Accepter
Privacy & Cookie policy
Cookie- og Privatlivspolitik
Cookie navn Aktiv
1. SIKKERHED VED HANDEL PÅ INTERNETTET: Kære kunde, vi kunne skrive side op og side ned om sikkerhed ved handel på internettet. Vi finder det mere rigtigt at henvise til en af de instanser som konstant overvåger os - nemlig til "Forbrugerombudsmandens hjemmeside om e-handel". Hjemmesiden gennemgår på systematisk vis hvorledes du som kunde sikrer dig bedst muligt mod misbrug. Er du derfor ikke tryg ved at handle på internettet - så klik ind på net-tjek.dk og se hvorfor din frygt er ubegrundet. Du kan også få en omfattende forklaring af NETS' regler og betingelser ved at besøge Nets.eu 2. REKLAMATIONSRET: Der ydes 24 måneders reklamationsret på produkter købt hos satcom.dk. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Er der yderligere reklamationsret eller garanti vil det fremgå særskilt af fakturaen. 3. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN: Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles satcom.dk inden rimelig tid efter varens modtagelse. Kunden opfordres på det kraftigste til at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangler i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af ekspeditionstiden grundet fejlsøgning. Varer der ikke indgår under reklamationsretten, og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret, og der vil blive opkrævet et beløb svarende til satcom.dk's udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. 4. TILBAGESENDTE VARER, SOM IKKE INDEHOLDER FEJL: Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til satcom.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden ikke kan konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr. Testgebyret er kr. 400 pr. time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tids forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning. Varer bør returneres med en fakturakopi, hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet. Varer der ikke indgår under reklamationsretten, og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret, og der vil blive opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage. 5. FORSVARLIG RETURNERING: Alle produkter, der returneres til satcom.dk, skal være forsvarligt indpakket. Sker dette ikke, kan varen tage skade, hvilket kan resultere i bortfald af dine rettigheder. 6. DE 14 DAGES FORTRYDELSESRET: I forbrugerkøb, hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet, har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage, tilbagebetaler vi varens pris. For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Postdanmark eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen. Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af satcom.dk ud fra en mulig salgsværdi. Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen returneres i ORIGINAL UBESKADIGET GENBRUGELIG EMBALLAGE, HVOR EVT. PLOMBERINGER IKKE ER BRUDT, idet manglende, beskadiget eller brudt emballage oftest medfører en væsentlig forringelse af salgsværdien, hvorfor De vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler dig som kunde. Ved delvis fortrydelse af en ordre, tilbagebetales IKKE forsendelsesomkostninger. Send aldrig noget retur, uden du har kontaktet os først! Genbestil aldrig din vare før du har kontaktet os. 7. SÅDAN RETURNERER DU VAREN: Du kan modtage varen fra postvæsenet, og efterfølgende inden for de 14 dage returnere varen til satcom.dk. I denne sammenhæng beder vi dig vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos satcom.dk. Adressen er: SATCOM Mylius Erichsens Vej 11 7000 Fredericia Mærk pakken "RMA: (Dit ordrenummer)" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos satcom.dk. Beløbet returneres ved tilbageførelse til det brugte kreditkort eller konto overførsel udstedt til personen, som fremgår af købsfakturaen. Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning! satcom.dk anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til satcom.dk. Yderligere har du som kunde mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af satcom.dk. Bemærk at vi IKKE modtager pakker sendt pr. efterkrav, samt pakker sendt til en pakkeshop eller uden omdeling!  8. ER DU I TVIVL: Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler satcom.dk, at du retter henvendelse til satcom@satcom.dk. Vi vil så forsøge at hjælpe dig på bedst mulig vis. 9. Fortrolighedspolitik: Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke udlevere information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse. Se hele vores persondatapolitik HER 10. BETALING: Forretningen modtager Dankort, VISA og MasterCard. Der pålægges ved Dansk udstedte Commercielle VISA og MasterCard 1,45% kortgebyr, og 2,75% ved udenlandsk udstedte Commercielle kort. Der kan desuden betales kontant ved afhentning. Ved kortbetalinger trækkes beløbet når varen afsendes. Enhver tvist mellem forretningen og kunden er underlagt dansk lov.
Gem indstillinger
Cookie indstillinger